Γυναίκες στην εξουσία

Απόσπασμα από κύκλο αφήγησης με θέμα την σχέση γυναίκας - εξουσίας
Για πάρα πολλά χρόνια ήμουν βιοτέχνης και συνδικαλιστής. Μια φορά πήγαμε στο υπουργείο εμπορίου για να δούμε τον υπουργό. Την υπουργό μάλλον, γιατί ήταν γυναίκα. Και έλεγα, «μα καλά, είναι αυτή υπουργός;». Με έπιαναν τα γέλια. Τέλος πάντων, το θέμα της συνάντησης μαζί της ήταν το παραεμπόριο. Ξέρετε ποια ήταν η ειρωνεία; Πως μπροστά από το υπουργείο υπήρχαν στημένοι παράνομοι πάγκοι Κινέζων και Αφρικανών μικροπωλητών! Έτσι άνθρωποι σαν και εμένα έφτασαν στο σημείο να κλείσουν τις επιχειρήσεις τους. Εγώ έκλεισα εργοστάσιο 50 ατόμων και έμειναν 50 Έλληνες στο δρόμο. Η συγκεκριμένη υπουργός δεν μπορούσε δυστυχώς να δώσει καμία λύση στα προβλήματά μας. Βέβαια θα μου πεις και οι άντρες υπουργοί που πέρασαν από την ίδια θέση τι έκαναν; Αλλά η συγκεκριμένη έβγαζε μια αλαζονεία. Ήταν σαν να σου έλεγε, «τώρα που είμαι εγώ εδώ θα σας διαλύσω». Βέβαια, από την άλλη θα μου πεις δεν φταίνε οι γυναίκες. Όταν το 1983 ο Παπανδρέου έβγαλε την ποδιά από τα σχολεία, έκανε το μεγαλύτερο έγκλημα. Έτσι έπεσαν τα παιδιά στην παγίδα του καταναλωτισμού. Θυμάμαι μια φορά ο γιος μου, μου ζήτησε να του πάρω παπούτσια timberland. Και του λέω, «εγώ, που είμαι τόσα χρόνια έλληνας παραγωγός θα σου πάρω ξένα παπούτσια; Ποτέ!».