Κοινός τόπος, διαφορετικές νοοτροπίες

Απόσπασμα από κύκλο αφήγησης με θέμα το περιβάλλον
Θα πρέπει να δίνεις λύση στα προβλήματα που δημιουργούνται με τους γείτονες. Εγώ έχω όλη την καλή διάθεση απέναντι στους άλλους, αλλά το πώς θα αντιδράσεις εξαρτάται και από το είδος της ενόχλησης που θα υποστείς από κάποιον. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Δίπλα από το σπίτι μου υπάρχει ένα οικόπεδο που ο ιδιοκτήτης του το έχει κάνει χωματερή. Ό,τι έχει για πέταμα, το μαζεύει εκεί μέσα! Παλιότερα, το οικόπεδο άνηκε ολόκληρο στον πεθερό του, ο οποίος του έδωσε το μισό. Αυτό που ανήκει ακόμα στον πεθερό του είναι πεντακάθαρο, καθρέφτης, ντρέπεσαι να το βλέπεις! Με ένα σπίτι καθαρό μέσα, με τον κήπο του, τον απλό βέβαια, αλλά λάμπει! Το υπόλοιπο μισό είναι χωματερή. Έχει μηχανήματα εκσκαφής, φορτηγά, παλιορόδες για πέταμα, ξύλα, παλέτες, κορμούς, ό,τι θέλεις! Όλα πεταμένα εκεί μέσα και μάλιστα κάτω από τα πεύκα. Μια μέρα πιάνω τον πεθερό του, που το γνωρίζω χρόνια σαν γείτονα, «τι θα γίνει με αυτόν;» Μου λέει ο άνθρωπος, «έχετε δίκιο». Μου είπε και αυτός διάφορα προβλήματα που αντιμετώπιζε με τον γαμπρό του. Ιστορίες για αγρίους, να φρίξεις! Ένα πρωί, λίγο καιρό μετά, βλέπω το σπίτι να έχει γίνει ντουμάνι. Αναγκάστηκα να ανοίξω τα παράθυρα, δεν μπορούσες να μπεις μέσα. Να βγαίνει ντουμάνι ο καπνός από τα φορτηγά. Του λέω, «τι κάνεις εκεί άνθρωπέ μου;». Ε, ποιος είδε τον Θεό και δεν τον φοβήθηκε! «Άσε μας κυρά μου», μου λέει, «που ήρθες από την Αθήνα να μας διώξεις από τον τόπο μας, όπου μένουμε 40 χρόνια». Και έρχεται και η γυναίκα του και αρχίζει να ουρλιάζει και αυτή: «από το Θεό να το βρεις, πώς θα βγάλουμε εμείς το ψωμί μας που πληρώνουμε εφορία…». Της λέω και εγώ - «Ξέρει πως εδώ είναι οικιστική περιοχή και εσύ έχεις φτιάξει μηχανουργείο; Και εντάξει όπως σε ανέχτηκα τόσα χρόνια μπορώ να σε ανεχτώ και τώρα αρκεί και εσύ να δείξεις μια καλή διάθεση. Πήγαινε τα φορτηγά πενήντα μέτρα πιο πέρα που είναι το γήπεδο και δεν υπάρχει ψυχή»- «Δεν μπορώ, θα μου κλέψουνε τα φορτηγά»- «Βάλε συναγερμό, πάρε μέτρα, δεν μπορώ να σου λύσω εγώ όλα τα προβλήματα. Και σε τελική ανάλυση τόσα χρόνια που δεν της είχε δώσει το οικόπεδο ο πατέρας της που τα έβαζε τα φορτηγά; Ή όλη αυτήν την σαβούρα που την είχε, που την μάζευε; Και αν δεν την μάζευε, γιατί την μαζεύει τώρα;». Τελικά αναγκάστηκα να φτάσω στην Κοινότητα για να διαμαρτυρηθώ. Συμμορφώθηκαν για λίγο καιρό μετά πάλι τα ίδια. Είναι γύφτος ο άνθρωπος, δεν θέλει να συνεννοηθεί. Με τέτοιες συμπεριφορές πώς να έρθεις πιο κοντά;